iKBT på den tid och plats som passar dig

Hos oss hittar du flera behandlingar (så kallade iKBT-program) som är tillgängliga dygnet runt. Om du är en person som gillar att arbeta på egen hand, blir motiverad av veckovisa övningar eller har svårt att få in terapisamtal i schemat – då är det här för dig! För att komma igång bokar du ett kostnadsfritt bedömningssamtal med en terapeut, som sen hjälper dig rätt. Får du Ahum via jobbet? Då är tjänsten gratis för dig – logga in här.

399 kr i månaden

iKBT på den tid och plats som passar dig

Hos oss hittar du flera behandlingar (så kallade iKBT-program) som är tillgängliga dygnet runt. Om du är en person som gillar att arbeta på egen hand, blir motiverad av veckovisa övningar eller har svårt att få in terapisamtal i schemat – då är det här för dig! För att komma igång bokar du ett kostnadsfritt bedömningssamtal med en terapeut, som sen hjälper dig rätt.

399 kr i månaden

“Det är så enkelt att logga in i appen och jobba med min ångest lite varje dag. Om jag hade träffat en psykolog en gång i veckan hade jag nog tappat motivationen.”


Sara, 28 år

Våra behandlingar

Sömnbehandlingen
Har du svårt att somna eller vaknar du upp flera gånger under natten? Då kan Sömnbehandlingen vara rätt hjälp för dig. I behandlingen arbetar du aktivt med tankar, känslor och beteenden för att förbättra sömnen. Du får också lära dig mer om sömncykler, vad som påverkar sömnen och testa olika övningar som bevisligen hjälper vid sömnproblem.

Orosbehandlingen
Om du ägnar mycket tid och energi åt att oroa dig och grubbla är Orosbehandlingen rätt hjälp för dig. Behandlingen består av 9 kapitel där vi går igenom varför vissa oroar sig mer än andra, och vad man kan göra åt det. Du får också testa mer effektiva sätt att lösa problem än genom grubbel, och lära dig att förhålla dig till dina känslor på ett nytt sätt.

Ångestbehandlingen
Lider du av generaliserat ångessyndrom, social ångest, fobi, panikångest, hälsoångest eller tvångssyndrom (OCD)? Då passar Ångestbehandlingen dig. Med stöd från din terapeut via chatt får du lära dig mer om ångest, hur den vidmakthålls och vad du behöver göra för att hantera den. Du får också lära dig om exponering, vilket enligt forskning är bästa sättet att hantera ångest.

Depressionsbehandlingen
Har du känt dig ovanligt trött eller nedstämd under en period, eller vet du om att du är deprimerad? Då riktar sig den här behandlingen till dig. Här får du veta allt om hur depressionen färgar våra tankar och vilka beteenden som är vanliga vid depression. Du får också testa olika övningar för att ta dig ur depressionen och bemöta negativa tankar.

Alkoholguiden
Upplever du att du ibland dricker mer än du skulle vilja? Påverkar din alkoholkonsumtion ditt jobb eller dina relationer på ett negativt sätt? Då rekommenderar vi dig att göra Alkoholguiden. Här får du göra tester för att ta reda på om du har ett riskbruk eller missbruk. Du får också insikter kring vad de bakomliggande orsakerna till ditt drickande är. Därefter får du verktyg för att hantera ditt drickande på bästa sätt.

Guiden till självmedkänsla
Vill du lära dig mer om vad självmedkänsla innebär och träna upp din egen självmedkänsla? Då är det här guiden för dig! Här får du hjälp att förändra ditt förhållningssätt till dig själv, testa metoder för att bli medveten om dina tankar, lära dig om hotsystemet, och mycket mer.

Känsloguiden
I den här guiden kommer du att få lära dig om vad känslor är, varför de är viktiga och hur de ibland kan ställa till med problem för oss. Du kommer få bekanta dig med ditt eget känsloliv och lära dig om hur du kan bli bättre på att hantera känslor som är svåra.

Stressguiden
Känner du dig stressad eller har svårt för att koppla av? Vill du hantera eller förebygga utbrändhet? Då rekommenderar vi Stressguiden. Här får du lära dig allt du behöver veta om stress och återhämtning. Vad händer i kroppen när vi är stressade och varför är mikropauser så viktigt? Du får även testa dina stressnivåer.

Motivationsguiden
Är du trött på att sätta mål som håller i max en månad? Vill du få bättre förståelse för vad du blir motivarad av? I den här guiden får du lära dig att skapa förändring som håller. Du får lära dig om yttre och inre motivation och sätta egna mål med stöd från en terapeut. 

Vad är iKBT?

I traditionell KBT träffas patienten och terapeuten regelbundet, ansikte mot ansikte. Men ett sånt upplägg passar inte för alla. Därför är vi glada att vi kan erbjuda ett alternativ som fungerar minst lika bra. Med iKBT kan du logga in i appen eller på datorn, och ta del av övningar, tester och lärorika filmer och samtidigt få stöd från terapeuten via chatt. Terapin är alltså likvärdig klassisk samtalsterapi, det är bara upplägget som är annorlunda.

Kom igång i tre steg

1. Boka ett gratis bedömningssamtal med en terapeut
2. Få tillgång till behandlingen
3. Logga in och du är igång!

Menu